Konseptiautot

C-X75 — KAIKKIEN AIKOJEN EDISTYKSELLISIN JAGUAR

Kun Jaguar paljasti C-X75-mallin vuonna 2010, siitä sai alkunsa uusi luku innovaatioissa ja teknisessä kehitystyössä, jonka aikana auto eteni muotoilukonseptista toimivaksi prototyypiksi vain kahdessa vuodessa.

Tässä lyhyessä ajassa Jaguar ja yhteistyökumppani Williams Advanced Engineering loivat nelivetoisen plug-in-hybridisähköauton (PHEV), joka käytti huipputehokasta moottoria ja Jaguarin ensimmäistä hiilikomposiittimonokokkia.

Vaikka vuonna 2012 tehtiin päätös, että kansainvälisestä taloustilanteesta johtuen C-X75 ei siirtyisi täyteen tuotantoon, oli selvää, että auto oli voimakas osoitus Jaguarin johtavasta osaamisesta kevyiden autorakenteiden saralla ja ihanteellinen testipenkki yhtiön innovatiivisille, suorituskykyisille ja vähäpäästöisillle voimansiirroille.

C-X75-prototyyppien kehitystyön saavutukset, kuten edistykselliset hybriditekniikat, hiilikomposiittimateriaalit ja kehittyneet muotoiluratkaisut, näkyvät muussa tutkimus- ja kehitystyössä, innovatiivisissa tulevissa tuotteissa ja uuden sukupolven tekniikassa.

“C-X75-ohjelma edustaa Jaguarin insinöörityön ja muotoiluosaamisen huippua. Se on maailman nopein testipenkki maailman kehittyneimmille tekniikoille ja yhdistää loistavan hybridivoimansiirron häikäisevään suorituskykyyn. Jaguar etsii aina uusia tapoja kehittää tulevaisuuden autoja, ja C-X75:n kaltaisilla projekteilla luomme perustan Jaguarin innovaatioiden uudelle sukupolvelle.”- Adrian Hallmark, kansainvälinen brändijohtaja, Jaguar.

Suuri teho ja vääntö
C-X75:n yhdistetty teho on yli 850 hv ja vääntö 1000 Nm. Tästä osakiitos kuuluu Formula 1:stä innoituksensa saaneelle 1,6 litran turbo- ja mekaanisesti ahdetulle nelisylinteriselle moottorille, joka synnyttää 502 hv / 10 000 r/min.

Sen parina toimii maailman tehokkaimpiin kuuluva sähkömoottori, joka kehittää 390 hevosvoimaa lisätehoa. C-X75:n akut muodostavat erittäin voimakkaan PHEV-akuston, joka pystyy kehittämään yli 300 kW tehoa.

C-X75 kiihtyy 0-160 km/h alle kuudessa sekunnissa. Se käyttää kehittynyttä 7-vaihteista automatisoitua manuaalivaihteistoa, joka mahdollistaa vaihteiden vaihdot alle 200 millisekunnissa. Ensimmäinen C-X75-prototyyppi ylitti 320 km/h testeissä vaivatta. Auton teoreettinen huippunopeus on 355 km/h.

Auton aerodynaamiset ominaisuudet synnyttävät yli 200 kg downforcea nopeudessa 320 km/h, ja aktiiviset järjestelmät parantavat ajovakautta suurissa nopeuksissa.

Erittäin vähäiset päästöt ja puhdas sähkötila
Kehittyneen PHEV-akuston ansiosta C-X75 voi toimia 60 kilometriä puhtaassa sähkötilassa, jolloin sen CO2-päästöt ovat alle 89 g/km.

C-X75-projekti on vahvistanut Jaguarin asemaa Ison-Britannian merkittävimpänä investoijana innovatiiviseen tekniikkaan. C-X75-ohjelman tulokset, erityisesti kehittyneet voimansiirtotekniikat ja kevyet komposiitit, osoittavat Jaguarin teknistä etumatkaa autojen kehitystyössä ja valmistuksessa.

C-X75 työntää tehon, suorituskyvyn ja taloudellisuuden rajoja monta askelta eteenpäin.

Katso video YouTubessa

Haluaisitko auttaa meitä parantamaan sivustoamme vastaamalla lyhyeen kyselyymme?

Kyselyyn vastaaminen vie sinulta alle 60 sekuntia.

Jaguar F-Type Convertible

Nettikysely

Kysymys 1 / 3

Välttävä
Keskiverto
Kiitettävä

Kysymys 2 / 3



500

Kysymys 3 / 3

Epätodennäköisesti
Todennäköisesti
500

Kiitos arvokkaasta palautteestasi